Co jest najważniejszym czynnikiem przy budowie swojego tzw. programu lojalnościowego?
Czy wiesz, że dla większości firm utrzymanie aktualnego klienta jest niezwykle ważne do dalszego rozrostu firmy? Znakomicie pamiętają o tym dyrektorzy oraz specjaliści ds. reklamy.

Źródło: http://www.flickr.com
Jednym z urządzeń, jakie mogłyby dopomóc w utrzymaniu aktualnych klientów przy naszej firmie są między innymi różnego rodzaju programy marketingowe.

Źródło: http://www.flickr.com
Jednak efektywnego programu lojalnościowego, czyli takiego, który skłania poszczególnych nabywców do pozostania przy takiej korporacji nie można stworzyć w pojedynkę. Nie starczy nawet cały sztab fachowców ds. reklamy. Dobre systemy lojalnościowe powinny być robione przez cały team, czyli przedstawicieli wszystkich sektorów firmy. Zaliczać się do niego mogliby pracownicy sprzedaży, IT czy też działu zamówień.
Jeżeli masz chęć poznać większą ilość informacji na prezentowany temat – dobrze się składa, ponieważ istnieje już pełna informacja (http://pischool.pl/angielski/), którą możesz zobaczyć tu.
Nad wszelakimi operacjami opiekę powinni sprawować wspomniani uprzednio marketingowcy, jednak całe przedsięwzięcie nie uda się, jeżeli dany program nie będzie posiadał akceptacji zarządu firmy.

Źródło: http://www.flickr.com
A czym w praktyce są opisywane tutaj systemy? Zatem większość społeczeństwa posiada w portfelu przeróżne karty lojalnościowe, dzięki którym zazwyczaj zbieramy różnego rodzaju punkty. Najważniejszą ideą dla proponującej tego typu systemy lojalnościowe spółek jest to, żeby suma nagród oferowanych konkretnemu odbiorcy nie przekraczała zysków dzięki niemu wygenerowanych. Co ciekawe, są one doskonałym instrumentem marketingowym również dla wielkich sieci kupieckich, jak i dla małych punktów, przykładowo kawiarni czy klubów fitness.
Warto również dodać, że żeby zaimplementować tego typu system w swojej firmie, nie trzeba robić go od zera, gdyż istnieją gotowe rozwiązania, jakie można zaimplementować w swojej korporacji.